Translate

неділя, 7 липня 2013 р.

Хмарні технології в управлінні дошкільними навчальними закладами

У Законі України «Про дошкільну освіту» вказано на модернізацію першої ланки освіти ― вдосконалення її змісту, гуманізацію цілей та принципів, осучаснення навчально-виховних технологій, приведення їх у відповідність із вимогами мережного суспільства. На сучасному етапі відбувається оновлення управлінського компоненту, здійснюється перехід до електронного урядування.


Підключення до мережі Інтернет дало можливість керівникам дошкільних навчальних закладів використовувати в управлінській діяльності хмарні технології. Вони стали доступнішими для освітян, що обумовлено низкою факторів: пропускна спроможність мережного обладнання постійно підвищується (садочки підключено за технологією ADSL із пропускною спроможністю 5Мбіт/с), розвивається апаратна віртуалізація, що сприяє підвищенню продуктивності хмарних технологій; спостерігається зниження енергоспоживання апаратного забезпечення.
Хмарні технології (cloud technologies) - це новий сервіс, основне завдання якого полягає у віддаленому використанні засобів обробки та зберігання даних. За класифікацією ЮНЕСКО розрізняють три основні види хмарних технологій: інфраструктура як послуга, платформа як послуга та програмне забезпечення як послуга.
У дошкільних навчальних закладах Оболонського району міста Києва (пілотний район) за допомогою хмарних технологій реалізовано систему електронної реєстрації та управління  дошкільним навчальним закладом.
У співпраці з компаніями Майкрософт Україна та Фонду «Відродження» було створено приватну хмару [1] ― це безпечна ІТ-інфраструктура, контрольована і експлуатована в інтересах однієї організації (Головного управління освіти і науки міста Києва). Організація керує приватною хмарою самостійно але має можливість доручити це завдання зовнішньому підряднику.
Портал «Електронна система запису до ДНЗ» був створений з метою отримання зручного інформаційного ресурсу, на якому консолідовано інформацію щодо місцезнаходження та специфіки освітніх послуг всіх дошкільних навчальних закладів (ДНЗ) міста Києва, а також на основі цього ресурсу запровадити систему, яка дає можливість батькам - мешканцям міста, записувати своїх дітей для вступу в дошкільні навчальні заклади за допомогою мережі Інтернет. За допомогою хмарних технологій батьки маленьких киян здійснюють реєстрацію дитини до дитячого садка через портал www.dnz.kiev.ua (технологія платформа як послуга) [2]. Для батьків і керівників  хмара   невидима,  портал доступний 24 години на добу, сім днів на тиждень. Основною вимогою є доступ до мережі Інтернет з доступного батькам і керівникам пристрою: комп’ютера, мобільного телефону, планшету тощо. На порталі достатньо ввести ім’я та прізвище дитини, дату народження, номер свідоцтва про народження, вибрати п’ять садочків і дані про дитину автоматично потрапляють до загальної бази для реєстрації. Протягом двох тижнів батькам має зателефонувати керівник садочка і запропонувати вільне  місце у групі, відповідно до віку дитини. Батькам залишається принести оригінали документів для підтвердження пільг, перевірки довідок про щеплення і висновку про можливість відвідування дитячого садочка дитиною.
Крім реєстрації та відстеження наповнення груп, керівники отримали технологію управління «електронним дитячим садочком».
За допомогою програми Майкрософт Office 365 керівники мають можливість здійснювати поточне і перспективне планування в режимі «Календар», вести електронний документообіг; зберігати у хмарі шаблони документів, наказів, розпоряджень, актів, які доступні будь-де і будь-коли; з’явилася можливість формувати сховища електронних методичних і навчальних матеріалів (відео, аудіо).  
Керівники дошкільних навчальних закладів за допомогою програми Мicrosoft Lync (онлайн-комунікація) можуть легко взаємодіяти та співпрацювати на своєму робочому місці, а саме проводити наради, он-лайн конференції, отримати методичну допомогу або консультацію спеціалістів інших інстанцій.
Корпоративна пошта створює умови для швидкої взаємодії садочок ― районне управління освітою ― головне управління освіти або садочок ― батьки та ін.
Підключення дошкільних навчальних закладів до мережі Інтернет, створило умови для пошуку, обробки даних, необхідних для діяльності дошкільних установ та забезпечення навчально-виховного процесу.
Отже, сьогодні ми маємо віртуальну спільноту [3, c. 40] керівників дошкільних навчальних закладів, які використовують інформаційно-комунікаційні технології в управлінській діяльності засобами хмарних технологій.
Взаємодія і діяльність віртуальної спільноти за хмарними технологіями нове явище в науці і вимагає додаткового дослідження.

Література
1. Облачные вычисления [Електронний ресурс].  – Режим доступу:  http://habrahabr.ru/blogs/cloud_computing/111274 . – Назва з екрану.
2. Електронна система запису до ДНЗ [Електронний ресурс]. – Режим         доступу: http://www.dnz.kiev.ua . – Назва з екрану.

3. Литвинова С. Г. Віртуальні предметні спільноти / Світлана Григорівна Литвинова // Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: досвід, інновації, технічне забезпечення : Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції (1―2 березня 2012 року м. Суми).  ― Суми : РВВ СОІППО, 2012. ―  С. 39-42.

Немає коментарів:

Дописати коментар